A copy of the paper prepared for the conference Association "E -razvoj" (E-development) in October 2020 in Belgrade.

 The central theme of this year's tenth-anniversary conference, "The Impact of digitization on the changes in business processes," certainly could not pass from the story of the standards and their application in the future, on the Industry 4.0

My exposure under entitled "Standards and Industry 4.0-first reflections" include reflections on

  • Trends in standardization at international, regional, national, formal, and informal participants
  • How dependent is Industry 4.0 on standardization
  • Examples of activities of some interesting national programs such as Germany and the USA
  • Needs to increase every day, international activities in the development of standards that will follow the unstoppable pace of digitalization as part of Industry 4.0
  • Serbia's single common platform and strategy for Industry 4.0 would significantly integrate all stakeholders' efforts to achieve the goals successfully.
  • Assumptions and predictions that standardization development should go faster than it is today to provide the necessary answers to all elements of Industry.4.0. I assume that the groups of standards related to all types of verifications, such as testing, control, inspection, monitoring, review, and audits standards, will develop much faster than the technical standards themselves. You can identify those in last years activities in standard development at the international level at ISO, IEC, EIIII, ITU, regional at ETSI, or national as DIN, for good example.

 

You have the opportunity to see the Serbian version of my presentation prepared for this conference.

Konferencija E razvoj 2020

 

Komentari (0 Komentara)

Vebinar " Kako se pripremiti za remote internu proveru?"

8 i 9 Septembra u organizaciji Instituta za standardizaciju Srbije, održao sam vebinar posvećen svim elementima remote provere u internim proverama menadžment sistema. Prikazane su metode i tehnike kao i praksa planiranja i izvršenja proveravanja, oprema i IT rešenja, koja se mogu koristiti u internim proverama. Vebinar je razradio najznačajnijih tema samoga procesa, metoda i tehnika, kompetentnosti internih proveraivača, rizika za ove interne provere, opremu i tehnike proveravanja. Pripremljena su i dve vežbe za timove učesnika, za najnteresantnije teme i izazove remote proveravanja - pripremu planova za remote proveravanje i pronalaženje alternativnih izvora objektivnih dokaza provere u slučajevima kada planirane aktivnosti proveravanja i komunikacija ne mogu da se ostvare.

Webinar ISS

Komentari (0 Komentara)

Prvi vebinar o remote proveravanju

31 Augusta 2020 održao sam jednodnevni vebinar "Remote audit-zašto, kada i kako?"  kome je prisustvovalo 14 učesnika. Ovaj prvi kurs pripremio sam  za Institut za standardizaciju Srbije. U ovome trosatnom prikazane su osnobne koncepcije i metode i tehnike proveravanja na daljinu kod svih vrsta proveravanja. Učesnici su pokazali veliki interes za ove nove metode i tehnike proveravanja, koje očigledno nalaze svoje mesto u praksi proveravanja.

 

 Remote audit WEbinar

Komentari (0 Komentara)

Personalna obuka ("One to one" training) je obuka koja je namenjena pojedincima i pruža mogućnost da za veoma kratak rok dobijete znanja potrebna za realizaciju ličnih ili poslovnih razvojnih ciljeva, upoznate najinteresantnije metode i tehnike, spoznate šta se dešava u oblasti od interesa. 

 

To će Vam omogućiti da

  • imate priliku da budete sami na nastavi i konsultacijama koje su Vam potrebne 
  • imate mogućnosti da se teme prilagode vašim ličnim potrebama, po temama, vrememu trajanja i vremenu odvijanja
  • imate mogućnosti da dobijete odgovore na vaša pitanja i dileme iz prakse, u trenutku kada Vam trebaju, ne ćekajući da ona dođu na dnevni red nastave ili planove organizacija za obuku
  • imate mogućnost da dobijete obuku i savet kada vam treba i koliko Vam treba
  • imate mogućnost da učestvujte u nastavi kada Vam odgovara i kada želite u okviru dogovorenog programa.

 

Teme možete predložiti i sami ali evo nekoliko predloga, za koje mislimo da će biti interesantne i Vama 

  • Organizacija i izvođenje internih provera menadžment sistema u Vašoj organizaciji
  • Primena koncepta razmišljanje na bazi rizika u vašim menadžment sistemima 
  • Kako izabrati pravi KPI za procese u Vašim menadđment sistemima?
  • Upoznavanje novozaposlenog za osnovama menadđment sistema
  • Kako izabrati metode za unapređenja kvaliteta u vašoj organizaciji?
  • Kako organizovati proveru preko druge strane vaših autosors partnera?
  • Kako pratiti troškove kvalita u vašoj organizaciji?
  • Kako organizovati remote internu proveru?
  • Šta svaki kontrol treba da zna?
  • Šta svaki menadžer treba da zna o kvalitetu?
  • Kako da ocenimo uspešnost i vrednost našega menadžment sistema?
  • Kako da započnemo uprvaljanjem znanjem u našoj organizaciji ?
  • Kako da pripremimo program pripreme za Industry 4.0?
  • Kako da pripremimo program razvoja kulture kvaliteta?

 

Javite se za dopunske infromacije za ovu vrstu obučavanja.

 

 

Komentari (0 Komentara)

IRCA je dozvolila svojim ovlaštenim trening organizacijama da prema posebno utvrđenim pravilima, organizuje petodnevnu obuku za ocenjivače svih menadžment sistema kao webinare, sa nastavom i vežbanjima kroz on line - remote module i polaganjem pismenog ispita na kraju u učionici. Euroquality Group je organizovala 9 dnevni webinar od 13 do 25 Maja, u Beogradu. Najsavremeniji webnar alati omogućili su veoma efikasno odvijanje nastave, sva vežbanja, timski rad, i kontinualno dnevno ocenjivanje učesnika.

Ovo je svakako veoma interesantna praksa i izazov za postizanje i održavanje kompetentnosti ocenjivača. Ovaj način obuke ocenjivača je, već u prvom pokušaju, pokazao da ima mnogobrojne prednosti i svakako da ga treba dalje širiti i razvijati. Verovatno je i za očekivati da će sada, kada je probijen led, i obuka ocenjivača i proveravača svih vrsta, biti zasnovana na savremenim tehnološkim rešenjima on line treninga.

Pogledajte sta je nekoliko učesnika reklo nakon webinara i napisalo u zajedničkoj poruci.

Dejan Pintovic

Odluka IRCA da dozvole obuku za ISO 27001 putem Webinara sa drugačijim rasporedom vremena, za mene je bio pun pogodak. Dobio sam isti kvalitet obuke (bez premca uz predavača, g. Vladu Simića), uz sve udobnosti koje pristup sa Web predavanjima sobom nosi. Naime, drugačiji termin raspored obuke, omogućio mi je da puno kvalitetnije raspolažem vremenom. Bilo je sasvim dovoljno vremena i za pripremu, posao, pa i vremena za opuštanje. Za razliku od ovog načina, obuka od 5 dana u kancelarijama Predavača, zbog svoje intezivnosti, ne dozvoljava vreme za bilo šta osim za bavljenje obukom, što je u današnje vreme sve intenzivnijih poslovnih zahteva, po mom ličnom stavu, otežavajuća okolnost. 

Srđan Cicmil

 Izuzetno mi je zadovoljstvo bilo imati Vladimira za predavaća. Njegova strast i bogato iskustvo su mi učinili predavanje nezaboravnim. Zbog aktuelne situacije je kurs organizovan online, što se dobro pokazalo. Alat je omogućio nesmetanu interakciju i timski rad. i spasio me svakodnevnog putovanja, koje je uvek rizično i gubljenje vremena!

IMG 20200529 182841118

Komentari (0 Komentara)

In continuation of the presentation of the article on Industry 4.0 at the Quality Week 2020 in Belgrade, " Industry 4.0 - Quality 4.0: Human recourses competences- main risks or opportunities?", you can also view the English translation of the PPT slideshow at this event at the beginning of March this year.

Komentari (0 Komentara)

Milan 3 

Da, već je prošlo godinu dana kako nas je napustio. Skoro u isto vreme u martu 2007, napravljena je i ova slika sa prvog kursa za IRCA ocenjivače ISO 27001, koji smo, Milan i ja, održali sa kolegom Allenom Rutherfordom iz Velike Britanije. 

Mnogo nam nedostaješ Milane.Uvek ćeš biti u našim mislima, pričama i sećanjima.

Tvoji prijatelji i kolege

Komentari (0 Komentara)

Koronavirus – Rad od kuće

Mnogo je organizacija koje su donele odluku da se veliki deo aktivnosti izvodi od kuće.  Da li ovo trenutak da se posvetimo nekim temama i pitanjima za koje u redovnim stanjima nemamo vremena, hrabrosti ili ne dobijamo zadatke da ih rešavamo?

Kakav nam je krizni menadžment, da li ga imamo i kako je odradio ovu vanrednu situaciju? A kako menadžment kontiuiteta poslovanja? Šta je sa planiranjima, sada je potrebnije neko ikada?

Kako smo izvršili ocenjivanje rizika i prilike u našim menadžment sistemima? Kako smo pplanove tretmana ruzika sproveli i koliko su primenljivi u ovoj situaciji.

Kako smo specificirali bezbednosne mere za situacije rada od kuće?

Šta ćemo raditi tokom mera? A šta posle? Koliko poznajemo tržišta i konkurenciju i tehnološka kretanja u našim oblastima?

Da li imamo krizni tim za ovu situaciju,a imamo li tim koji osmišljava šta ćemo posle?

Da li je ovo vreme da se nešto novo nauči, da li koristimo moderne IT mogućnosti i platforme za to?

Da li nam ljudi koji su se bavili razvojem mogu da se posvete dugoročnijem planiranju razvoja, jer nisu opterećeni tekućim rešavanjem problema iz proizvodnje, servisiranja ili pružanja usluga?

Da li nam ljudi koji se bave unapređenjemkvaliteta mogu da se posvete detaljnim analizama pravih uzroka n naših problema a ne rešavanju tekućih tehničko tehnoloških problema i grešaka ostalih u kolektivu.

Da li imamo vremena da obnovimo svoja znanja za tekući posao, ono što nam je problem, što smo grešili, imali probleme u izvršavanju poslova?

Da smo detaljno analizirali prigovore i merenja zadovoljstva kupaca, sve ankete koje smo dobili, svaki odgovor?

 Da li smo detaljno pregledali Web sajt, ima li nekih štamparskih grešaka i zaostalih linkova ili infromacija koje su zastarele?

Da li smo dovoljno precizno opisali radne zadatke, opise poslova, ugovore o radu, izjave o poverljivosti, etiče kodekse i druga interna dokumenta u organizacijama

Da li smo uradili sav potreban bekap, ili čišćenje računara, naloga na raznim IT servisima, koje koristimo, kopirali sve što nam treba sa drugih računara ili rezervnih diskova.

Siguran sam da ima još mnogo tema.

Ali u jedno sam potpuno siguran!

Ovo je vreme za pripreme za nove pobede, male i velike!

Komentari (0 Komentara)

Sasvim slučajno, prilikom obilaska jednoga izletišta u oblasti Berkshire, u Pensilvaniji, u USA, naletim šetajući malim mestom Pittsburgh, na Muzej sa imenom Feigenbaum. Zastanem, i zapitam se da li je to moguće? Da li to ima neke veze sa Armandom i Donaldom Feigenbaum? Divno izneneđenje, ima. Oni su tu rođeni i živeli do smrti.  Kao donatori obnovili su Berkshire Muzej i dodali jedan deo „Hall of innovation“, koji je posvećen inovacijama i pruža izuzetne mogućnosti za obuke i inovacione aktivnosti. U MUzijeu sam video das u bili veliki donatori u svome medtu i regionu, te da su pomagali i školama, i sportskim klubovima studenata, i Pozorištu, i raznim udruženjima. Fondacija koja postoji još uvek školuje mlade sugrađane. (Fondacija Feigenbaum

fgb2

 Da se podsetimo, Armand   i Donaldom Feigenbaum, dva brata rođena 30 tih godina prošlog veka a umrla 2013 i 2014, poznati američki i svetski gurui kvaliteta. Armand je poznatiji po konceptima TQC i "skriveni pogoni", troškovima kvaliteta i 19 tačaka unapređenja kvaliteta. Njihova kompanija General Systems Company je 50-tih i 60- tih  godina prošlog veka bila nosilac razvoja programa unapređenja kvaliteta u USA pored Jurana, Deminga i Krozbija. 

Ovo su njihove najpoznatije knjige.

fgb6

Uzivao sam u kutku sa njihovim medaljama i knjigama i doživeo kao razgovor sa njima. Kako sam  imao prilke da u svojoj karijeri, sretnem  velika imena kao Juran, Deming i Crosby, ovaj susret sa njihovim muzejem mi je veoma prijao.

Skupna

 

 

Komentari (0 Komentara)

Face19 Juni 2017

Da li novi koncept  standarda  menadžment  sistema menja  poziciju internih provera? - Deo 1 – Juni 2017

Nove verzije menadžment standarda a pre svega ISO 9001 i ISO 14001, koji su već u primeni skoro dve godine  i za koje je konačna tranzicija svih do sada sertifikovanih sistema  zahtevaju od svih organizacija da daju veoma pragmatičan odgovor –da li da menjaju nešto u mehanizmima i metodama  sprovođenja internih provera?

Pre no što date konačna odgovor i zauzmete stav oko toga obratite pažnju i na neka od ovih pitanja.

  1.  Nema  izričitih zahteva za postojanjem dokumentovane  procedure za interne provere kao u starim verzijama. Postoje zahtevi za  dokumentovanim informacijama o programima i rezultatima provera.  Zaključak  da je to značajna izmena i da treba formalno nešto tu menjati, svakako, nije dobro i potrebno rešenje. Da li ćete menjati, zadržati ili isključiti dosadašnju obaveznu proceduru za interne provere, zavisi od od toga koliko Vam je ona koristila u realnom unapređenju sistema ili služila samo da pokrijete zahteve standarda?
  2. Izmene obuhvata,  predmeta i  granica sistema prema novim zahtevima  je takođe, tema o kojoj se mora povesti računa. Diversifikacija sistema pod ovi elementima i direktnim uticajem konteksta, zainteresovanih strana, koncepta razmišljanja na bazi rizika, jasno je da će zahtevati i promene sistema vezane za interne provere. Ne radi se tu samo o obimu programa provere, prilagođavanje metodologije i  samoga izvršenja internih provera  već pre svega o osnovnom uslovu za ostvarenje svake uspešne provere –kompetentnosti  proveravača i vremenu  za koje se provera izvodi –dubina, širina, obuhvat, detalji, broj uzoraka su direktno povezani sa time.

Koliko ovo zna da bude interesantno u praksi pogledajmo  na jednostavnom primeru proveravanja  zahteva o zainteresovanim stranama.  Tu znači organizacija, odnosno interni proveravači , trebaju da provere da li je organizacija prepoznala sve relevantne zainteresovane strane (sam termin relevantna je svakako izazov), povezanost sa rizicima i prilikama, obe vrste komunikacija i interne i eksterne u zavisnosti od grupe zainteresovanih strana, konekcije sa procesima u okviru sistema, znanjima kojima organizacija raspolaže, prisustvo ovih tem,a na preispitivanju sistema. Osim što je evidentno da je potrebno da proveravač bude spreman za ove teme, značajno je i vreme koje je potrebno za izvršenje provere.  Ako organizacija ima desetak zainteresovanih strana  i one imaju po nekoliko zahteva (potreba i očekivanja prema tačaka 4.2 nove verzije standarda) jasno je da je vreme faktor koji se mora drugačije računati kod internih provere.

Ovo je jako dobro, jer će najzad interne provere morati da budu duže i detaljnije a uzorci drugačije birani. Simulacije eksternih  provera  ( preko druge i treće strane) nikada nije bila pravo rešenje za interne provere a pogotovo sada. Zar ne?

Komentari (0 Komentara)

Još 1995 zajedno sa nekoliko prijatelja bio je razvijen prvi srpski Web sajt i blog o kvalitetu (IQM - Informatika-kvalitet-menađment). Živeo je skoro tri godine.Ta ideja da kolegama, ekspertima iz oblasti unapređenja kvaliteta proizvoda, usluga i sistema, ponudim razmenu informacija i znanja, me je stalno privlaćila i bila skrivena potreba. Sada je ostvarujem uz pomoć prijatelja Milana i Laleta. Tako je nastao web sajt  "Vlada i Prijatelji".

Komentari (0 Komentara)

Kontakt

© 2017 Vlada i prijatelji - Powered by: ITService